Geplaatst: Vr Jan 23, 2009 7:29 pm Onderwerp:
Wat Nou Snoek schreef:
Schepenwijker schreef:
Rita Verdonk schreef:
Ik vind dat iedereen de vrijheid heeft om onzin uit te kramen, ook Wilders.
Belachelijk dat er hier ingegrepen gaat worden.
Je hebt godslastering
1. Aanzetten tot haat
2. Smaad
3. discriminatie
4. anti joodse zaken roepen
5. beledigen van een bevriend staatshoofd
6. je mag geen kwetsende spreekkoren roepen in een stadion
En er zullen er nog een paar zijn.
Niet om een pro wilders campange te voeren
1. Waarom wordt er dan geen imaam aangepakt voor het aanzetten tot haat tegen ons varkens of het goedkeuren van het doden van homo's.
2. Smaad is alleen van toepassing in het recht als Hij die opzettelijk iemands eer of goede naam aanrandt, door telastlegging van een bepaald feit, met het kennelijke doel om daaraan ruchtbaarheid te geven, wordt, als schuldig aan smaad, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes maanden of geldboete van de derde categorie.
Dus heeft niks te maken met uitspraken van wilders of vrijheids van mening uiting.
3. Artikel 1. in onze grondwet waar het dus om gaat.
Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.
Maar waar ligt de grens dan? Het vertellen van feiten zoals wilders?
4. Snap je punt misschien niet helemaal, maar het verbranden van amerikaanse en joodse vlaggen mag gewoon in amsterdam ik ben er zelf wel eens bij geweest, maar pas op als je mohamed met een kont gat tekent op een a4'tje.
5. Verklaar je nader scheepie
6. Nog nooit bij Ajax geweest?
Ik bedoel meer zoiets van we lopen vast in onze eigen wetgeving in Nederland. Ik kan het niet meer volgen. De wet zegt dit maar ook dat. Het is gewoon erg moeilijk geworden om de wet nog te weten. Het komt misschien ook dat niet alles meer volg waar de politiek het over heeft.
Slim antwoord scheepie.... dus je bent het dus toch wel met me eens. _________________ Bent u bekend met het bericht ‘EU-toetreding: Turkije dreigt gaspijp te schrappen’?
Deelt u de mening dat Turkije in nog geen honderd duizend jaar lid mag worden van de Europese Unie? Zo neen, waarom niet?
Geplaatst: Vr Jan 23, 2009 7:36 pm Onderwerp:
Wat Nou Snoek schreef:
Slim antwoord scheepie.... dus je bent het dus toch wel met me eens.
Ik wil weten wat Wilders gezegd heeft idd onder de noemer vrijheid van meningsuiting valt. Ik ben dan ook benieuwd wat de conclusie en uitleg van de rechters zal worden. Het verschil in jouw redenatie is dat jij vindt dat de rechter hier niet over hoort te oordelen.
Ik wil gewoon zien hoe alles uit de knoop gehaald gaat worden door de rechters.
Dat zal niet gebeuren in een rechtzaal het wordt alleen maar erger, het zal op de straat blijken... let maar op mijn woorden. _________________ Bent u bekend met het bericht ‘EU-toetreding: Turkije dreigt gaspijp te schrappen’?
Deelt u de mening dat Turkije in nog geen honderd duizend jaar lid mag worden van de Europese Unie? Zo neen, waarom niet?
Tijden zijn in GMT + 1 uur Ga naar Pagina Vorige1, 2
Pagina 2 van 2