Geplaatst: Wo Feb 11, 2009 11:37 am Onderwerp: Verhoging van de AOW leeftijd
De Christen Unie wil de AOW leeftijd verhogen naar 67 i.v.m. de vergrijzing. Hij heeft nog niet veel medestanders (gelukkig).
Of is dit onvermijdelijk?
Het wordt onbetaalbaar als de babyboomers er straks mee stoppen.
Dus het wordt zaak om zelf wat te regelen als je wilt stoppen met werken. _________________ Leef iedere dag alsof het de laatste dag van je leven is.
Als er meer mensen eerder stoppen met werken, dan wordt er de laatste jaren dat iemand eigenlijk zou werken en dus loonbelasting zou betalen niets aan de AOW bijgedragen.
Ik ben het, als jong persoon, het wel mee eens dat de AOW leeftijd elk jaar met 1 maand wordt verlengt.
Zo zullen de mensen die nu 53 jaar oud zijn, totaal een jaar langer moeten werken.... Natuurlijk moeten ze deze wetgeving dan niet elke 10 jaar aan gaan passen, want anders krijg je scheve gezichten. _________________
Gemiddeld genomen is iedereen gelijk.
Het probleem is niet eens zozeer de betaalbaarheid vd AOW maar ook de verkrapping op de arbeidsmarkt. _________________ Leef iedere dag alsof het de laatste dag van je leven is.
Ik ben op een leeftijd en met een arbeidsverleden dat ik sowieso op m'n 65 kan stoppen met werken.
Feit is: er zit een bepaald bedrag in de AOW pot (zeg 600 miljoen) en er komt steeds minder IN die pot en er gaat steeds meer UIT.
Dat UIT kun je niet stoppen, en dus moet je ervoor zorgen dat er voldoende IN komt. Bijvoorbeeld door iedereen 2 jaar langer te laten werken, dus 2 jaar meer geld IN de pot.
Is gewoon héél logisch.
Mijn alternatief: laat alle buitenlanders die hier werken óók meebetalen aan de Nederlandse AOW (volgens mij doen ze dat niet, maar ik kan het mishebben....) _________________ Een zonnetje doet wonderen.....
Het probleem is dat als de babyboomers met zijn allen op 65 jr stoppen, er tekort arbeidsbevolking overblijft waardoor de prodcutiecapaciteit afneemt, dus minder te consumeren, daardoor minder te investeren voor de bedrijven, dus economische achteruitgang. _________________ Leef iedere dag alsof het de laatste dag van je leven is.